طرز استفاده و خواص جوانه گندم براي پوست صورت شفاف و لطيف

طرز استفاده و خواص جوانه گندم براي پوست صورت شفاف و لطيف در سايت جسارت

خواص جوانه گندم براي پوست صورت,فوايد جوانه گندم براي پوست صورت,خواص روغن جوانه گندم براي پوست صورت,خواص ماسك جوانه گندم براي پوست صورت,خواص جوانه گندم بر پوست صورت,خاصيت جوانه گندم براي پوست صورت,خواص پودر جوانه گندم براي پوست صورت,فوايد روغن جوانه گندم براي پوست صورت,خواص جوانه گندم روي پوست صورت,خواص روغن جوانه گندم بر پوست صورت

طرز استفاده و خواص جوانه گندم براي پوست صورت شفاف و لطيف

خواص جوانه گندم براي پوست صورت , فوايد جوانه گندم براي پوست صورت , خواص روغن جوانه گندم براي پوست صورت , خواص ماسك جوانه گندم براي پوست صورت

در اين مطلب از سايت جسارت به طرز استفاده و خواص جوانه گندم براي پوست صورت شفاف و لطيف مي پردازيم. اميدواريم اين مطلب مورد توجه شما سروران گرامي قرار گيرد.

۱قاشق چايخوري پودر جوانه گندم را با 2 قاشق سوپ خوري عرق گل بهار مخلوط كنيد تا خميري يكدست به دست آيد سپس ۱ قاشق چايخوري عسل را به آن اضافه نمائيد و به مدت نيم‌ساعت بر روي پوست تميز قرار دهيد و سپس با آب ملايم بشوئيد اين ماسك هفته‌اي ۲ بار قابل استفاده است. ماسك ذكر شده جهت انواع پوست‌ها قابل استفاده است.

خواص جوانه گندم براي پوست صورت

جوانه گندم سرشار از انواع ويتامين ها و مواد معدني است. از آنجا كه جوانه گندم، بخشي از مغز گندم مي باشد، حاوي بسياري از مواد مغذي فوق العاده است. متاسفانه، در خلال تصفيه دانه گندم به آرد سفيد، بسياري از مواد مغذي آن حذف مي گردد.   بر اساس نظر بهترين دكترهاي زيبايي، ۲ قاشق غذاخوري جوانه گندم خام، در حدود ۱.۵ گرم چربي اشباع نشده، ۹ گرم كربوهيدرات، ۴ گرم پروتئين، ۲ گرم فيبر رژيمي، ۲ گرم قند را دارا بوده و فاقد كلسترول مي باشد و ميزان كالري آن در حدود ۶۰ است. جوانه گندم حاوي مقدار زيادي پروتئين و فيبر مي باشد. جوانه گندم منبع فوق العاده اي از انواع ويتامين هاي B مي باشد.

۱قاشق غذاخوري جوانه گندم آسياب شده را با يك عدد زرده تخم مرغ به خوبي مخلوط كنيد تا حالتي خميري شكل به دست آيد. اين ماسك را به مدت 30 دقيقه روي پوست قرار دهيد.در اين مدت بايد به هيچ عنوان عضلات صورت را تكان ندهيد. سپس صورت را پاك كرده و با آب ولرم بشوييد.

فوايد جوانه گندم براي پوست صورت

در واقع، ويتامين B1 يا تيامين، ويتامين B6 و فولات موجود در جوانه گندم  از انواع ويتامين هاي ضروري بدن هستند. ويتامين هاي گروه B براي سلامت قلب و عروق و مغز حياتي مي باشند. جوانه گندم سرشار از ويتامين هاي E و C است. از همين‌ رو يك ضد‌ لك قوي به شمار مي‌ رود و مصرف آن به صورت خوراكي يا ماسك، از ايجاد لكه‌ هاي ناشي از آفتاب جلوگيري مي‌ كند.  امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهيه انواع كرم ها و لوسيون هاي بهداشتي استفاده مي شود زيرا  پودر جوانه گندم، خاصيت نرم و مرطوب كنندگي دارد و براي پوست هاي خشك بسيار مفيد است. از طرف ديگر، از بروز چين و چروك هاي ريز ناشي از خشكي پوست ممانعت كرده و در واقع  يك ضد چروك قوي به شمار مي آيد.

طرز استفاده و خواص جوانه گندم براي پوست صورت شفاف و لطيف

خواص جوانه گندم براي پوست صورت , فوايد جوانه گندم براي پوست صورت , خواص روغن جوانه گندم براي پوست صورت , خواص ماسك جوانه گندم براي پوست صورت

ابتدا ۴ قاشق غذاخوري جوانه گندم تازه را كاملا له كنيد. نصف ۱ عدد ميوه آووكادو را نيز رنده كرده و با جوانه گندم مخلوط نماييد. سپس ۳ قاشق غذاخوري آرد و ۱ عدد سفيده تخم مرغ را نيز به آن اضافه كنيد. نهايتا شير را به آن مخلوط بيافزاييد. مايع به دست آمده را روي پوست كاملا تميز قرار دهيد و بعد از ۲۰ دقيقه صورت خود را با آب ولرم بشوييد.

خواص روغن جوانه گندم براي پوست صورت

ماسك جوانه گندم به منظور لطافت پوست: ۱ قاشق غذاخوري جوانه گندم آسياب شده را با يك عدد زرده تخم مرغ به خوبي مخلوط كنيد تا حالتي خميري شكل به دست آيد. اين ماسك را به مدت ۳۰ دقيقه روي پوست قرار دهيد. در اين مدت بايد به هيچ عنوان عضلات صورت را تكان ندهيد. سپس صورت را پاك كرده و با آب ولرم بشوييد.

براي تهيه اين ماسك عالي مي توانيد از جوانه گندم همراه گل هميشه بهار استفاده كنيد. ۱ قاشق پودر جوانه گندم را با مقداري عرق گل هميشه بهار مخلوط نماييد تا خميري يكدست به دست آيد؛ سپس كمي عسل به آن اضافه كنيد. اين ماسك را به مدت ۳۰ دقيقه روي پوست تميز قرار دهيد و سپس با آب ملايم بشوييد.

خواص ماسك جوانه گندم براي پوست صورت

ماسك جوانه گندم به منظور لايه برداري و پيلينگ و شاداب كردن پوست: جوانه گندم را در ظرفي ريخته، آن را آسياب و كاملا خرد نماييد. سپس مقداري شير را به آرامي به آن بيافزاييد تا حالت خميري شكلي پيدا كند. پوست را بشوييد و پس از بخور دادن پوست، ماسك آماده شده را با حركات دوراني و از پايين به بالا روي پوست بماليد و با حركات چرخشي و دوراني ماساژ دهيد و پس از ۱۰ دقيقه صورت را با آب بشوييد.

طرز استفاده و خواص جوانه گندم براي پوست صورت شفاف و لطيف

خواص جوانه گندم براي پوست صورت , فوايد جوانه گندم براي پوست صورت , خواص روغن جوانه گندم براي پوست صورت , خواص ماسك جوانه گندم براي پوست صورت

براي تهيه اين ماسك كافي است دو قاشق جوانه گندم را با مخلوط كن آسياب كنيد و سپس آن را با دو قاشق غذاخوري عسل تركيب كرده و خميري تهيه كنيد.اين خمير را روي صورت بكشيد و اجازه دهيد به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقيقه روي پوست بماند سپس اين ماسك را از صورت خود برداشته و آن را بشوييد.

خواص جوانه گندم بر پوست صورت

ماسك جوانه گندم به منظور سفت كردن پوست و رفع چين و چروك آن: الف) براي تهيه اين ماسك عالي مي توانيد از جوانه گندم همراه گل هميشه بهار استفاده كنيد. ۱ قاشق پودر جوانه گندم را با مقداري عرق گل هميشه بهار مخلوط نماييد تا خميري يكدست به دست آيد؛ سپس كمي عسل به آن اضافه كنيد. اين ماسك را به مدت ۳۰ دقيقه روي پوست تميز قرار دهيد و سپس با آب ملايم بشوييد. ب) ابتدا ۴ قاشق غذاخوري جوانه گندم تازه را كاملا له كنيد. نصف ۱ عدد ميوه آووكادو را نيز رنده كرده و با جوانه گندم مخلوط نماييد. سپس ۳ قاشق غذاخوري آرد و ۱ عدد سفيده تخم مرغ را نيز به آن اضافه كنيد. نهايتا شير را به آن مخلوط بيافزاييد. مايع به دست آمده را روي پوست كاملا تميز قرار دهيد و بعد از ۲۰ دقيقه صورت خود را با آب ولرم بشوييد.

جوانه گندم در درمان مشكلات پوستي تأثير بسيار دارد. توصيه مي شود كه تا پايان درمان از مصرف روزانه جوانه گندم در غذا و سالاد و از نوع خشك آن به صورت ماسك استفاده كنيد. براي درست كردن ماسك، مقداري از پودر جوانه گندم را به همراه مقداري شير كم چرب روي صورت قرار داده و قبل از خشك شدن ماسك پوست را شست وشو دهيد.

خاصيت جوانه گندم براي پوست صورت

ماسك جوانه گندم به منظور شفافيت و طراوت پوست: براي داشتن پوستي شفاف و با طراوت، ماسك جوانه گندم و ماست بسيار مفيد است. ۱ قاشق پودر جوانه گندم را با مقداري ماست تازه ( اگر پوست چربي داريد، از ماست كم چرب استفاده كنيد) مخلوط كرده و روي صورت بماليد. بعد از ۲۰ دقيقه پوست را با آب ولرم پاك كنيد.

جوانه گندم يك ماده غذايي غني از مواد مغذي است جوانه گندم منبع خوبي از ويتامين B، فسفر، روي، آهن، سلنيوم و پتاسيم است 2 قاشق غذاخوري از جوانه گندم خام شامل 0.27 ميلي گرم تيامين، 0.9 ميلي گرم نياسين، 40 ميكروگرم فولات، 121 ميلي گرم فسفر، 0.9 ميلي گرم آهن، 1.7 ميلي گرم روي، 11.4 ميلي گرم سلنيوم و 128 ميلي گرم پتاسيم است مصرف كافي فولات سبب حمايت از سلامت قلب و جلوگيري از نقص لوله عصبي در كودكان مي شود ويتامين هاي گروه B همه براي كمك به سوخت و ساز مواد غذايي براي توليد انرژي كمك مي كنند آهن، خون را اكسيژن دار نگه مي دارد فسفر، براي سلامت استخوان مهم است روي، در بهبود زخم مفيد است، سلنيوم، مانند يك آنتي اكسيدان از اكسيداسيون سلول محافظت مي كند با توجه به انجمن قلب آمريكا، خوردن غذاهاي غني از پتاسيم مي تواند به كاهش فشار خون كمك كند.

خواص پودر جوانه گندم براي پوست صورت

ماسك جوانه گندم روشن كننده لك هاي صورت: لك هاي موجود بر روي پوست صورت را نيز مي توان با ماسك جوانه گندم درمان كرد؛ بدين منظور ۲ قاشق جوانه گندم را با مخلوط كن آسياب نماييد. سپس آن را با ۲ قاشق غذاخوري عسل تركيب كنيد تا خميري به دست آيد. اين خمير را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقيقه روي پوست قرار دهيد. در آخر، صورت خود را با آب بشوييد.

خواص جوانه گندم براي پوست صورت