عكس و عوارض غصه خوردن زياد در زمان بارداري حرام است

عكس و عوارض غصه خوردن زياد در زمان بارداري حرام است در سايت علم سرا

,غصه خوردن,غصه خوردن حرام است,غصه خوردن در زمان بارداري,غصه خوردن در بارداري,غصه خوردن در دوران بارداري,غصه خوردن ممنوع,غصه خوردن به انگليسي,غصه خوردن وقت مردن,غصه خوردن دردوران بارداري,غصه خوردن نداره,غصه خوردن در دوران بارداري,دانلودآهنگ غصه خوردن نداره,زندگي ارزش غصه خوردن نداره,دانلود اهنگ غصه خوردن نداره,هيچ چيز ارزش غصه خوردن نداره

  غصه خوردن

 غصه خوردن

علم سرا >>> پزشكي >>> در اين مطلب به غصه خوردن و مضرات آن مي پردازيم

غصه خوردن حرام است

غصه خوردن حرام است

حتما شما هم افرادي را ديده ايد كه هميشه در حال غصه خوردن هستند و تنها راه حل مشكل را غصه خوردن مي دانند.بايد توجه داشت كه نشستن و غصه خوردن از پايين بودن اعتماد به نفس نشات ميگيرد و بايد بلند شد و تلاش كرد و مشكل را حل كرد كه با غصه خوردن مشكلي حل نمي شود

نه تو مي ماني و نه اندوه،و نه هيچيك از مردم اين آبادي…

به حباب نگران لب يك رود قسم،و به كوتاهي آن

لحظه شادي كه گذشت

غصه هم مي گذرد؛

آنچناني كه فقط خاطره اي خواهد ماند…

لحظه ها عريانند.

به تن لحظه خود،جامه اندوه مپوشان هرگز.

سهراب سپهري

غصه خوردن در زمان بارداري

غصه خوردن در زمان بارداري

بهتر است بدانيد فكر كردن به گذشته و غصه خوردن براي آن از مهمترين علائم افسردگي در شماست سعي كنيد گذشته ها را فراموش كرده و درحال زندگي كنيد افسوس خوردن براي گذشته شما را افسرده تر خواهد  كرد.

غصه خوردن در بارداري

غصه خوردن در بارداري

از منظر روان‌شناسي افراد به چند دسته تقسيم مي‌شوند، دسته‌اي كه معمولاً به گذشته توجه دارند. اين افراد كه جزو افراد افسرده به حساب مي‌آيند مدام به مرور اتفاقات ناراحت‌كننده و خاطرات غم‌انگيز مي‌پردازند و به اين ترتيب موفقيت‌ها در نظرشان معنا ندارد و تنها به شكست و ناكامي توجه و تفكر مي‌كنند.

غصه خوردن در دوران بارداري

غصه خوردن در دوران بارداري

دكتر محسن ايماني روانشناس باليني و عضو هيأت علمي دانشگاه نوشت :چنين افرادي دچار اختلال خلقي و زود رنجي، ‌بي‌حوصلگي و غم دائم هستند كه نظم خواب، تغذيه و زندگي‌شان به هم خورده و دست و دلشان به تلاش و پويايي نمي‌رود،‌ از اين رو تمايلات فردي شان افول كرده و به‌طور كلي افت و خيز در سراسر زندگي شان حاكم است.دسته ديگر، آنهايي هستند كه مدام نگران آينده هستند.

غصه خوردن ممنوع

غصه خوردن ممنوع

اين افراد مضطرب، در بيشتر مواقع به دليل شدت اضطراب، از تلاش بازمي‌مانند يا اينكه تلاش آنها مثمرثمر نيست و ضمن ناراحتي رواني و در عين حال ناراحتي جسماني همواره پيش‌بيني رويدادهاي ناگوار را در آينده مي‌كنند.اين افراد معمولاً دچار تعرق و تپش قلب زياد هستند و به همين دليل از آرامش كافي بهره‌مند نيستند.

غصه خوردن به انگليسي

غصه خوردن به انگليسي

گروه سوم افرادي هستند كه علاوه بر دارا بودن علائم افسردگي، مضطرب هستند كه اين افراد نه تنها در گذشته و خاطرات غمناك سير مي‌كنند بلكه نگران آينده هستند اين در حالي است كه آموزه‌هاي ديني، روان شناسي، ادبي و فلسفي افراد را به زيستن در زمان حال دعوت مي‌كنند.

غصه خوردن وقت مردن

غصه خوردن وقت مردن

براي نمونه حضرت علي(ع) مي‌فرمايند: «در زمان حال زندگي كنيد و مغتنم بشماريد فرصت ميان دو عدم را. گذشته‌اي كه از دست رفته، قابل بازگشت نيست و نسبت به زمان حال عدم است و آينده‌اي را كه هنوز نيامده و نسبت به زمان حال عدم است.» از سوي ديگر ايشان فرموده‌اند: «در دنيا چنان زندگي كن كه گويي دائم در آن هستي و براي آخرتت هم آنچنان تلاش كن كه اگر حياتت به پايان رسيد جاي نگراني وجود نداشته باشد.»

غصه خوردن دردوران بارداري

غصه خوردن دردوران بارداري

از اين آموزه‌ها مي‌توان به روشني دريافت بايد در زمان حال زندگي كرد و براي آينده برنامه‌ريزي داشت چرا كه بي‌برنامگي، بي‌فكري و عجولانه عمل كردن كار پسنديده‌اي نيست. از طرفي آموزه‌هاي ديني اجازه غمگين بودن براي آينده را به فرد نمي‌دهد كه در اين ارتباط مولاي متقيان حضرت علي(ع) مي‌فرمايند: «غمگين بودن براي گذشته فرد را از تدبير براي آينده باز مي‌دارد.» همچنين در آيات قرآن كريم آمده است: «به خاطر آنچه از دست داده‌ايد متأثر، مأيوس و ناراحت و از آنچه به دست آورده‌ايد بيش از حد فرحناك نشويد.» (درعلم روان شناسي از اين حالت به عنوان شيدايي ياد مي‌ شود) همچنين در خصوص توكل به حضرت حق اين نكته مدنظر است كه از امروز براي فردا نگران نباشيد (توكل انسان‌هاي با ايمان بر خداوند است) ضمن اينكه عرفاً معتقدند ذكر گفتن قلب را جلا مي‌دهد و قلب نوراني به اعضا و جوارح فرمان‌هاي سالم مي‌دهد، از اين رو ذكر گفتن در زمان حال زندگي را پرنشاط مي‌كند. علاوه بر موارد ذكر شده، آگوستين – فيلسوف و متكلم مسيحي – مي‌گويد: «زمان بالاصاله حال است. گذشته حالي است كه سپري شده و آينده حالي است كه هنوز نرسيده است.»
در آموزه‌هاي ادبي، در زمان حال زيستن مورد تأكيد قرار گرفته و در همين راستا به اشعاري از خيام برمي‌خوريم كه اشاره كرده است:‌
از دي كه گذشت هيچ ازو ياد مكن ………فردا كه نيامده ست فرياد مكن
برنامده و گذشته بنياد مكن………حالي خوش باش و عمر بر باد مكن

غصه خوردن نداره

غصه خوردن نداره

علم روان شناسي هم در زمان حال زندگي كردن را به افرادي نسبت مي‌دهد كه شخصيت نرمال و طبيعي دارند و آن دسته از افرادي را كه در اضطراب نسبت به آينده به سر مي‌برند يا اينكه غم گذشته را مي‌خورند، افراد بيمار و داراي اختلال معرفي مي‌كند. به اين ترتيب و براساس موارد ياد شده تمام نگاه‌ها و رويكردها متمركز به زمان حال است و افرادي كه به اين موضوع توجه دارند از نشاط، شكوفايي و بالندگي برخوردار هستند و طعم شيرين سلامت را مي‌چشند، ضمن اينكه زندگي با اين افراد و حضور در كنار آنها، احساس خوشايند شادابي و نشاط را به ارمغان مي‌آورد.

عكس و عوارض غصه خوردن زياد در زمان بارداري حرام است